úvodní strana
o projektu
mapa
vyhledat objekt
nápověda
kontakt

registrace




přihlašovací jméno:

heslo:


 


Při problémech s přihlášením do systému nahlédněte do nápovědy.
objekt

Kaplička Brdo
[Ukončen sběr dat]

Přehled| Rozvaha| Literatura| Popis| Pomůcky| Snímky| Měření| Zpráva| Vyhodnocení

Popis objektu:

Kaplička se nachází na jednom z mnoha šumavských svahů (konkrétně Západní Brdo) pod významnou šumavskou horou Boubín, blízko polozříceného stavení, se kterým je úzce spjata. Půdorys kapličky je obdélníkového tvaru 170x90 cm. Tato zděná stavba má jeden malý a jeden velký výklenek. Oba jsou vybaveny křesťanskými symboly (obraz Panny Marie, kříž). Jižněji od této kapličky se nacházela ještě její "sestra", která byla bohužel během 2.světové války zničena.

Historie objektu:

Doba výstavby se odhaduje podle místní rodačky na první polovinu 19.století. Z vyprávění 85 leté pamětnice byla jedna z dcer původního majitele řádovou sestrou. Z tohoto důvodu nechala kapličku vystavět blízko usedlosti, ve které rodina žila. Usedlost je již 20 let neobydlená a proto je v současné době ve velmi špatném stavu. Jelikož toto místo bylo v tehdejší době vzdáleno přibližně 30 km od nejbližšího kostela, byla kaple využívána k pravidelným modlitbám a měla ochraňovat úrodu, nemovitost a životy původních majitelů. Dnes se kaple a přilehlý dům nevyužívají ani neudržují, a proto obě stavby pomalu chátrají. Poslední opravy jsou datovány roku 1950.

Abstrakt:

The chapel is located on one of the many hills of South Bohemia(specifically Western Brdo) under significant Šumava mountain Boubín.The construction period is estimated by local native in the first half of the 19th century. The reason for this construction was at that time a long distance to the nearest church, which was approximately 30 kilometers. Residents of the closest building, on which the chapel stands, were strongly religious people. They used to pray for the lives of their loved ones and for their crops in their fields several times a day. Nowadays the chapel and adjacent houses are not being used and serviced. Due to this fact they are slowly ruining. Last repairs are dated to 1950.

Copyright© 2K5-7 Jiří Preisler | Připomínky zasílejte na jiri.preisler@fsv.cvut.cz | verze 3.0b